Prima evaluare a programului de formare ”Citesc pentru a invata”

Reading to Learn (CItesc pentru a invata), primul curs de literatie din Romania, a ajuns la sfarsitul lunii octombrie, la etapa evaluarii, in cele patru judete in care s-a desfasurat:  Botosani, Vaslui, Suceava si Neamt. Cei doi formatori, prof. Liliana Romaniuc si prof. Brandusa Chelariu au observat cu incantare si multumire cum ideile de baza ale proiectului au prins “radacini” si chiar au inceput sa dea roade in cele patru scoli care au beneficiat de formare.

Majoritatea cadrelor didactice au inteles cat este de important sa selectezi cu grija textul de pe care urmeaza sa lucrezi, pentru ca elevul sa-l perceapa aproape de zona lui de interes, cat de importante sunt strategiile de lectura, evaluarea formativa si cat de relevanta este achizitionarea vocabularului stiintific, in ecuatia invatarii!

Evaluarea cursantilor s-a desfasurat modern, in sensul ca profesorii si invatatorii au fost invitati la un moment de reflectie asupra felulul in care activitatea lor didactica s-a schimbat in urma achizitionarii cunostintelor din proiectul Reading to LearnPlanul de lectie pe care l-au pregatit cursantii, ca si celelalte elemente din portofoliu au demonstrat ca pentru cadrele noastre  a devenit tot mai importanta ideea de a le crea elevilor independenta in procesul de invatare prin transformarea lor din elevi legati de asimilarea continuturilor, in elevi metacognitivi care pot fi participanti activi la propriul proces de invatare!