Elevul ar trebui să fie un producător de cunoaștere

Azi dimineața am citit un articol interesant despre caracteristicile profesorului de azi. Altfel spus, cum ar trebui să fie profesorul care este astăzi în fața elevilor? Autorul textului consideră că prima caracteristică ar trebui să fie capacitatea profesorului de a pune elevul în centrul procesului de învățare, acest lucru însemnând predare individualizată, în funcție de nevoile FIECĂRUI copil. Următoarea caracteristică se referă la schimbarea de paradigmă legată de rolul profesorului și al elevului. Elevul ar trebui să fie un producător de cunoaștere, la fel ca profesorul său! Urmează vreo 3-4 caracteristici, toate referindu-se la abilitatea profesorului de a folosi echipamentele IT, rețelele de socializare: facebook, twitter, blogurile și telefoanele inteligente, adică competențe de literație digitală…Urmează capacitatea profesorului de a colabora cu ceilalți profesori și, din nou, ceva surprinzător: gândire și conectare la comunități globale de practică și de învățare. Mărturisesc, am rămas puțin pe gânduri, conștientizând cât de departe suntem de ceea ce înseamnă profesor și școală pentru aceste timpuri și, mai ales, pentru cele care vin și despre care știm atât de puțin, toate acestea comparate cu ceea ce credem noi, în România, despre cum ar trebui să fie profesorul… Așadar, cum credeți că ar trebui să fie profesorul român? Nu există răspuns corect sau greșit, există doar răspunsuri, care vor fi apreciate sincer! Ei, ce ziceti, încercăm câteva răspunsuri?