A inceput aplicarea chestionarelor prin care se vor analiza atitudinile elevilor fata de lectura
Experții din cadrul proiectului Reading to Learn au început aplicarea chestionarelor prin care se va analiza atitudinea elevilor față de lectură. Peste 300 de copii din clasele V-VIII de la Școala M. Eminescu din Roman și de la Şcoala M.C. Epureanu din Bârlad au răspuns cu mare bucurie la întrebări. “Aplicarea chestionarului nu durează mai mult de 20 de minute. Forma acestuia este una foarte accesibilă și copii au de răspuns la un set de întrebări despre lectura academică și cea de plăcere. Fiecare întrebare are patru variante de răspuns, reprezentate grafic printr-un motan Garfield. Acesta a fost unul dintre elementele de atracție care i-a bucurat foarte mult pe elevi” a declarat psiholog Daniela Corneștean, coordonatorul activităţii de evaluare a elevilor din cadrul proiectului Reading to Learn.
Chestionarul este adaptat după cel conceput de către consultantul extern, prof. Dr. William Brozo de la George Mason University, SUA. Chestionarul este unul dintre primele instrumente aplicate la nivelul școlii prin care se dorește să se creioneze o imagine a atitudinii elevilor de gimnaziu față de lectură. Deși prin proiect s-a avut în vedere chestionarea doar a elevilor de gimnaziu, la școala din Roman dar și la cea din Bârlad, profesorii din învățământul primar au solicitat accesul la acest instrument pentru a-l aplica propriilor elevi. “Am avut cereri la Bârlad din partea învățătorilor care, după ce au văzut chestionarul şi întrebările cu privire la lectură academică sau de placer, au dorit foarte mult să primească câte un exemplar și instrucțiunile de intepretare a rezultatelor pentru aplicare la clasele dumnealor. Oricum, toate aceste instrumente, atât chestionarul în sine cât și modul în care se face intepretarea rezultatelor va fi pus la dispoziția cadrelor didactice din cele 30 de școli din proiect”, a declarant prof. drd. Liliana Romaniuc, project manajer în cadrul Reading to Learn.
În luna aprilie, chestionarele vor fi aplicate la alte două școli: Liceul cu Program Sportiv Botoșani și Școala nr. 8 Suceava. După aplicarea și intepretarea chestionarelor se va realiza un material informativ ce va fi transmis fiecărei școli în parte.
Proiectul Reading to Learn este finanțat de Romanian American Foundation și implementat de Asociația Română de Literație în 30 de școli din 6 județe din Regiunea de Nord Est.
Echipa de management Reading to Learn